Ο ντράμερ Κυριάκος Δαρίβας των ''Απροσάρμοστων'' του Παύλου Σιδηρόπουλου μιλάει στο Λαρισόραμα

Συνεντεύξεις
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Συνέντευξη στον Μεσσήνη Κυριάκο

Mε την ευκαιρία της συναυλίας των ''Απροσάρμοστων'' της μπάντας του Παύλου Σιδηρόπουλου στην Λάρισα στις 23 Δεκέμβρη, μίλησα με τον ντράμερ τους Κυριάκο Δαρίβα.

Και είναι μια συγκίνηση οπωσδήποτε, να μιλάς με έναν μουσικό, που ήταν δίπλα στον ''πρίγκηπα'', αλλά παρέμεινε στην ουσία κοντά σου ως τα σήμερα πιστός.

Ερώτηση: Γυρίζω πίσω τα χρόνια και μετράω 38 μάλλον από την ίδρυσή σας με τον Παύλο. Πολλά χρόνια. Μαθουσάλες σαν τους Rolling Stones. Πως αντέξατε; Κάτι σας ενώνει λογικά. Τι;
-H ίδρυσή μας από τον Παύλο έγινε το καλοκαίρι του 1979, οπότε μετράμε 38 πράγματι. Μας ένωσε και μας ενώνει η αγάπη μας για την μουσική και την διατήρηση μέσα στα χρόνια της μουσικής κληρονομιάς του Παύλου. Δεν ήταν ούτε εύκολο ούτε χωρίς "απώλειες".

Ερώτηση: Τόσα χρόνια μετά και έρχονται κάποιοι, μεταξύ των οποίων και πιτσιρικάδες που οργανώνουν ένα καινούριο ‘’welcome to the show’’. Πως το βλέπετε, από την στιγμή που είστε και καλεσμένοι για να παίξετε στο διήμερο αυτό στην Λάρισα;
-Χαίρομαι και θα χαίρομαι, για όσο διαπιστώνω ότι, ο "λόγος " του Παύλου υπάρχει, ζει και βασιλεύει στις καρδιές των πιτσιρικάδων, που πατάνε πάνω του, για να πάνε το ελληνόφωνο ροκ παραπέρα. Είμαστε πολύ ευτυχείς, που συμμετέχουμε σε μια τέτοια γιορτή στην Λάρισα.

ImageHandler

Ερώτηση: Το κοινό των συναυλιών σας ποιο είναι; Έρχονται και 50άρηδες που μεγάλωσαν με Παύλο Σιδηρόπουλο ή ψαγμένοι πιτσιρικάδες έχουν πάρει κεφάλι;
-Κοινό όλων των ηλικιών βέβαια αλλά με σαφές προβάδισμα των πιτσιρικάδων σε ποσοστό 80% να είναι από 17 έως 30 χρόνων.

Ερώτηση: Τι εισπράττετε από το κοινό των συναυλιών; Ένα κοινό που ελκύεται από την μπάντα ‘’Απροσάρμοστοι’’ του Παύλου, αλλά την βλέπει χωρίς τον Παύλο Σιδηρόπουλο. Γιατί έρχονται;
-Ύστερα από 27 χρόνια χωρίς αυτόν δεν θέλει πολύ σκέψη. Αγάπη εισπράττουμε και όλα τα παράγωγά της. Έρχονται γιατί ξέρουν ότι θα δουν και θα ακούσουν την μπάντα που τον συνόδευε τόσα χρόνια, με τις ελλείψεις της ίσως ( Πετρίδης, Γκέκας ), αλλά με την άσβεστη φλόγα που άναψε ο Παύλος ακόμα να καίει μέσα μας.

Ερώτηση: Πως βλέπεις την σημερινή κατάσταση με την μουσική παραγωγή; Διαδίκτυο, you tube, δισκογραφικές, όλα κυκλοφορούν παντού ελεύθερα. Που πάει το πράγμα; Εμποδίζεται έτσι η δημιουργία ή εμποδίζεται απλά η επιβίωση μουσικών από την δουλειά τους και ο δημιουργός πάντα θα γράφει και θα παίζει κάπου τα τραγούδια του;
-Παλιά λέγαμε "τον άκουσες τον δίσκο των DEEP PURPLE;", Το οποίο μέσα στα χρόνια έγινε "είδες το video clip της BEYONCE;". Μπορώ να κατανοήσω την αναπόφευκτη και καλοδεχούμενη συνύπαρξη με μεγάλη επιτυχία είιοτε των δύο, εικόνας και ήχου δηλαδή, αλλά στην προβιά του λύκου, λέγε με βυζιά – κώλοι - μπράτσα, τις περισσότερες φορές κρύφτηκαν ανέμπνευστες "μουσικές", που δεν είχαν απολύτως τίποτα περισσότερο να δείξουν, από τα πιο πάνω. Είναι κοινό μυστικό δε ότι, δεν παίζει πια το πόσο καλός είσαι ή το πόσα λεφτά έχεις, για να πληρώσεις (ναι γίνονται κι’ αυτά), για σε παίξει ένα ραδιόφωνο. Όχι. Το ραδιόφωνο πλέον παίζει, όσα πρέπει να παίξει και σ’ αυτό δεν θέλω να επεκταθώ, γιατί και μεγάλη και πονεμένη ιστορία είναι. Έτσι λοιπόν ναι, ο δημιουργός αναγκάζεται να γράψει όπως θέλουν τα ραδιόφωνα, βλέπε σύστημα και όποιος τραβάει τον δρόμο του, όπως αυτός νομίζει, παίρνει ένα τεράστιο ρίσκο. Προσωπικά θα διάλεγα σαφώς το δεύτερο, με την ελπίδα ότι κανένας πραγματικά καλός δεν χάθηκε.

Από αριστερά Οδ. Γαλανάκης κιθάρα Κυριάκος Δαρίβας ντραμς Π.Σιδηρόπουλος τραγούδι ντέφι Αλ

  Από αριστερά Οδ. Γαλανάκης κιθάρα, Κυρι. Δαρίβας ντράμερ, Παύλος Σιδηρόπουλος τραγούδι-ντέφι, Αλ. Αράπης μπάσο, Λουκ. Γκέκας πλήκτρα

Ερώτηση: Κάποτε γράφτηκαν rock κομμάτια, βασικά ξένα αλλά και ελληνικά με τις γνωστές επιρροές, που τραγουδάμε και σήμερα 50 χρόνια μετά. Οι Stones γεμίζουν στάδια ακόμα. Υπάρχουν γκρουπ και τραγουδιστές σήμερα, που να μπορείτε να πείτε ‘’ουάου τι έγραψε, τι είπε;’’ Στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
-Αν θέλουμε να μιλήσουμε για μεγάλα γκρουπ και βεβαίως περί ορέξεως κολοκυθόπις, σε ότι αφορά το ελληνόφωνο ροκ και τίποτε άλλο ο χρόνος για μένα σταμάτησε στις ΤΡΥΠΕΣ. Στα δε ξένα θα μείνω στους διαλυμένους RAGE AGAINST THE MACHINE και στους RED HOT CHILI PEPPERS.

Ερώτηση: Τι σημαίνει η μουσική για έναν μουσικό; Τι σημαίνει για τον άνθρωπο γενικότερα;
-H μουσική είναι η μόνη γλώσσα που όλος ο κόσμος καταλαβαίνει. Ο μόνος τρόπος συνεννόησης. Είναι μια αδελφοσύνη. Να το θυμάσαι φίλε μου, κάποτε δεν θα χρειάζεται να μιλάμε ..."

Ερώτηση: Δεν μιλάτε συχνά στα Μ.Μ.Ε. Είναι μια στάση, σεβαστή. Ο λόγος ποιος είναι;
-Υπάρχει τόση "φασαρία" τριγύρω μας, που ότι και να πούμε, δεν θα ακουστεί.

Ερώτηση: Δεν κάνετε επίσης συχνά συναυλίες, έτσι είναι ιδιαίτερη τιμή για την Λάρισα, που θα είστε εδώ το Σάββατο 23 Δεκεμβρίου. Πως και αποφασίσατε να έρθετε στην πόλη μας;
-Οι συναυλίες μας στην Αθήνα είναι μία ή δύο το πολύ και αυτές για πολύ συγκεκριμένο λόγο. Η επαρχία είναι άλλη υπόθεση, μιας που υπάρχει πολύς κόσμος, που ξέρει τον Παύλο μόνο από τους δίσκους του και διψάει να μας δει, οπότε υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος για μας, να παίζουμε εκεί και η Λάρισα είναι μια από αυτές.

Ερώτηση; Βγήκε καινούριος Παύλος Σιδηρόπουλος ή το μέγεθος είναι πολύ μεγάλο;
-Αν είχε βγει, θα τόξεραν και τα μωρά. Αυτό βέβαια δεν αποκλείει ότι, ίσως κάπου κάποτε.

apro

Ερώτηση: Όταν συναντηθήκατε μουσικά με το Παύλο και έγινε το γκρουπ, εσείς ήσασταν πιτσιρικάδες γύρω στα 20 και ο Παύλος γύρω στα 30. Τα είχε σπάσει με τους ‘’Σπυριδούλα’’ και ψαχνόταν για γκρουπ. Διαφορά σημαντική. Πως κολλήσατε;
-Προφανώς κάτι είδε μέσα μας και αυτό το κάτι που είδε, τον δικαίωσε μέσα στα χρόνια. Υπήρξε για μας δάσκαλος στην αρχή, συνοδοιπόρος στην μέση της πορείας μας και παρατηρητής και (επιτρέψτε μου την λεξιπλασία) ‘’απολαύστης’’ του γκρουπ του στο τέλος.

Ερώτηση: Πώς βγήκε το όνομα Απροσάρμοστοι;
-Νονά είναι η μάνα του Παύλου! H κυρία Τζένη. Εκεί που καθόμασταν και δεν είχαμε αποφασίσει για το όνομα, μας είδε η μάνα του και μας λέει «πώς είστε έτσι, σαν απροσάρμοστα» Κλείδωσε αμέσως το όνομα.

Ερώτηση: Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου του 1990 ‘’φεύγει’’ ο Παύλος. Σχεδιάζατε πράγματα, που έμειναν στο συρτάρι;
-Έμεινε στην ουσία ένας δίσκος ( Καλή τύχη μάγκες ), ο οποίος ΕΠΡΕΠΕ να είχε γίνει με τον Παύλο. Με την πίεση της εταιρείας " Ο ΔΙΣΚΟΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ EITE ME ΣΑΣ, ΕΙΤΕ ΧΩΡΙΣ ΕΣΑΣ...", ότι έγινε έγινε, χωρίς την φλόγα και το ταλέντο του ανθρώπου αυτού και κάτω από αμέτρητη συναισθηματική φόρτιση. Και σαν τέτοιο αποτελεί κατόρθωμα.

Ερώτηση: Καταλαβαίνω πως είναι να υποχρεώνεσαι σε απαντήσεις για τον Παύλο 37 χρόνια μετά, αλλά πως μπορείς να το αποφύγεις; Αυτονόητη ερώτηση … τι σημαίνει τόσα χρόνια μετά να μιλάμε για τον Παύλο και εγώ να ακούω πιτσιρίκια στον δρόμο, να μιλάνε για τον ‘’πρίγκιπα’’;
-Σημαίνει ότι μίλησε την γλώσσα της ψυχής μας και είπε τα πράγματα όπως θα θέλαμε να βγουν από το στόμα μας.
**Ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη. Εύχομαι καλή επιτυχία στην συναυλία σας στην Λάρισα.

Σημείωση: οι απόψεις που εκφράστηκαν πιο πάνω είναι αυτονόητο ότι είναι προσωπικές του ντράμερ των ‘’Απροσάρμoστων’’ Κυριάκου Δαρίβα και δεν αφορούν συνολικά τους ‘’Απροσάρμοστους’’.

dar
--------------------------
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΔΑΡΙΒΑΣ
Ταγμένος στο rock. Στα 20 του χρόνια ο Κυριάκος Δαρίβας έγινε ο ντράμερ της κορυφαίας φυσιογνωμίας του rock’n’ roll στη χώρα μας, του Παύλου Σιδηρόπουλου ως μέλος του συγκροτήματός του «Οι Απροσάρμοστοι» και έμεινε μαζί του ως το τέλος του. Ο «Πρίγκιπας της Rock» ήταν ένα από τα δύο κεντρικά πρόσωπα της ζωής του. Το άλλο ήταν ο πατέρας του, ο Θρύλος του Ολυμπιακού, Γιώργος Δαρίβας, που είχε τη διορατικότητα να διακρίνει ότι, ο γιος του ήταν γεννημένος για ντράμερ, υποστήριξε την επιλογή του δωρίζοντας του τα πρώτα του σετ ντραμς.

Ο Κυριάκος Δαρίβας δεν είναι ένας ντράμερ, είναι πολύ παραπάνω. Παίζει με το πάθος του αγαπημένου του John Bonham. Εκστασιάζεται πίσω από τα τύμπανα και φτάνει σε ακραίες καταστάσεις ακόμη και αυτοσαρκασμού. Αυθεντικός τύπος και rock’n’roll περσόνα με μακρά επίσης θητεία στο γκρουπ του Δημήτρη Πουλικάκου. Από τους λίγους ρόκερς που δεν έπαιξαν λαϊκά.

dariv02

dariv007

Δαρίβας 1 223x300